keskiviikko 22. maaliskuuta 2017

THROWBACK: 11. RASKAUSVIIKKO

16.3.-22.3.2016
Raskausviikon alkupuoli kuluu valmistautuessa vihdoin tenttiin, jonka skippasin jo kerran aikaisemmin. Hyvin mennessään se onkin mun kandivaiheen viimeinen tentti, mikä tuntuu hurjalta.

Viikonloppuna on palmusunnuntai, johon valmistaudun jälleen kerran turhaan. Meillä on käynyt Joensuussa vain kerran virpojia, ja tietysti juuri sinä vuonna, kun en itse ollut paikalla. Päätetään maakuntamatkailla Lehmoon ostoksille, ja mun sisäinen ruokakauppafriikki vapautuu vieraaseen markettiin päästessään. Hene syyttää jo sujuvasti hormoneja mun vaikeista valinnoista niin tee-, pesuaine- kuin karkkihyllylläkin. Menomatkalla käydään noutamassa mun ensimmäiset äitiysvaatteet myyjältä ja kotimatkalla onnistutaan eksymään. 
Maanantaina alkaa puheviestintä aka mun viimeinen opintojakso kielikeskukselta. Hallelujah! Samassa paketissa viimeiset pakolliset läsnäolot ja se yleinen säätö, mikä kielikeskuksen opintojaksoilla tuntuu kuuluvan asiaan. Tälläkin kertaa saadaan aivan älyttömällä aikataululla tehtävä, johon tulee löytää asiantuntija haastateltavaksi, ja joka tulee käytännössä suorittaa pääsiäisloman aikana. Onneksi omalla kohdallani aita on hyvin matalalla, kun hieman ohjeita pyöristäen saan haastateltavaksi lähipiiriin kuuluvan henkilön.

Raskausviikko päättyy hieman harmaisiin tunnelmiin. Ensin harmaita hiuksia aiheuttavat jälleen voimistuvat alavatsakivut, ja niiden seuraksi laukeaa jälleen yksi flunssa. Ugh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti