keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

THROWBACK: 24. RASKAUSVIIKKO

15.6.-21.6.2016
Keskiviikkona ajetaan Sastamalasta mun äidin luokse. Yllätykseksi kukaan ei avaa ovea, mutta fiksuna tyttönä kierrän takapihan puolelle, ja siellähän talon herrasväki paistattelee päivää! Ensimmäinen ilta vietetään perinteisin menoin saunoen ja grillaillen.

Torstaina äiti lupautuu katsomaan koirien perään, että me päästään Henen kanssa tsekkaamaan Martinlaakson uimahallin kuntosali. Uimahallin puolella on suorastaan nostalgista, sillä täällä on tullut nuoruudessa uitua aika monta metriä. Tällä viikolla painossa alkaa kolkutella ensimmäinen kymppi ja samalla uusi kymmenluku - treenissä on ilmeisesti jotain vikaa.
Viikonloppuna äiti palaa töihin ja mä yritän saada opiskeltua. Juhlitaan myös beben serkun ristiäisiä ja samalla tämän äidin syntymäpäivää. Sukujuhlassa on paikalla niin vanhoja kuin uusia puolisoita lapsineen, mikä lienee aina kiusallista. Mä oon mahani kanssa erityisesti huomion keskipisteenä. Tämä on toisaalta ihanan helppoakin; mulle osoitetaan heti oma paikka, jossa istua. Juhlissa on herkulliset tarjoilut, ja syödäänkin kakkua päivällisenkin edestä - siis minä ainakin.
Muuten raskausviikko sujuu kesästä ja sukulaisista nauttien. Jossain välissä käydään pesemässä matot äitini kanssa. Yksi päivä vietetään myös anopilla. Mä lähill pötköttelen sohvalla mahani ja koirieni kanssa sillä välin, kun anoppi loihtii poikansa kanssa bataattiranskalaisia ja lohimedaljonkeja päivälliseksi. Ei yhtään huono viikko!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti